Lyukak, hibák, tévedések, kockázatok… Egy magánszemély vagy család számára éves szinten tízezreket, adott esetben százezret tudunk spórolni csak azon, hogy a biztosításaikat optimalizáljuk. Számos életbiztosítás, vagyon-, kockázat-, gépjármű és egyéb biztosítás többe kerül, mint az indokolt lenne! (További tíz- és százezreket tudunk „csinálni” a befektetéseik optimalizálásával, testre szabott tervezésével, menedzselésével, erről itt bővebben.)

Evelley Feri barátom, független biztosítási szakértő érdekesen szedte össze a gondolatait a biztosítás piaci tapasztalatairól:
„Azt hiszem, aki manapság kockázati életbiztosítás kötésre adja a fejét, elég könnyen elkeveredhet e zűrzavaros vizeken (ehhez érteni kell!). Én is elképedek néha a sokféle biztosítói-banki hozzáálláson, díjszabáson, hajmeresztő „ügyfélközpontúságon”, pedig már láttam egyet s mást pár évnyi praxisom* alatt.
Így a rendszerváltás után pár (20) évvel észrevehetővé kezdett válni az a hozzáállás a biztosítóknál és egyéb pénzügyi szolgáltatóknál, amit nyugaton az elmúlt 40 évben művelnek, és a fejlett társadalmak ettől fejlett társadalmak.
De nézzük csak, mi is ez a hozzáállás?
Régebben megszokhattuk pl. egy OTP-ben, hogy a szemközt ülő „Bankkisasszony” úgynevezett kiszolgáló személyzetként funkcionál, és épp, hogy nem a hentesnél megszokott „Jó napot, mit adhatok?” mondat hangzik el a szájából… Eközben az az érzésünk is támadhat, hogy szívességet tesznek nekünk, mert oda vihetjük a pénzünket.
Egyre jobban észrevehető, hogy ez a hozzáállás nem nyerő. Lassan a pénzintézetek is belátják… A piacon túlkínálat van, és megjelentek innovatív szolgáltatók is, akik hajlandók nagymértékben figyelembe venni az ügyfelek igényeit. Ők nem a minden-sarkon-fiókom-van hozzáállást követik, hanem valóban ügyfélközpontúak, kitűnő ár-érték arányú pénzügyi szolgáltatásokat nyújtanak, és tesznek azért, hogy az Ügyfél odamenjen, és tesznek azért is sokat, hogy ott is maradjon. Legtöbbször független pénzügyi tervezők, független értékesítők, vagy saját ügynökeik közvetítésével kerül közelükbe az Ügyfél, aki részletes, alapos tájékoztatást, teljes körű kiszolgálást kap rajtuk keresztül.
Mi erre vállalkozunk: www.QFP.hu
Természetesen a fentebb nevezett Bankkisasszony van a legjobban kiakadva a teljesítmény-arányos bérezésen, mert neki eddig szinte mindegy volt, hogy 09-17-ig mit tesz. Manapság kezdik preferálni a cégvezetők a teljesítményarányos bérezést, és a tulajdonosi szemléletmódot.
Napjainkban már a biztosításközvetítők képzettségüknek, rátermettségüknek és ügyfélközpontú hozzáállásuknak köszönhetően (itt hangsúlyoznám azt, hogy hosszútávon csak az ügyfélközpontúság kifizetődő) nagymértékben befolyásolják a piaci kínálatot.
Amennyiben X biztosító ugyan azt a szolgáltatást kedvezőbb áron, vagy egyszerűbb ügymenet (orvosi vizsgálat, pénzügyi átvilágítás stb…) után adja, úgy az alkuszok termelése jelentős mértékben elmehet X társaság felé. Ezt Y és Z biztosítók kénytelenek követni a bevételeik, ügyfélállományuk megtartása miatt (ha észreveszik lemaradásuk veszélyét), ezért kitalálnak valamit, ami szintén jól eladhatóvá teszi a saját terméküket. Ez pl. lehet a nagy biztosítási összeg kedvezménye, vagy pont az alacsonyé. Y a példát követve a díjat nem lineárisan növeli, pl. a 40.000.000 Ft biztosítási összeget csak 60-70%-kal adja magasabb áron, mint a 20.000.000 Ft-osat, pedig a duplája is lehetne. Z pedig 10.000.000 Ft alatt verhetetlen áron kínálja a haláleseti szolgáltatást, vagy egyéb kiegészítőt nyújt olcsón.
Természetesen ez egy képzeletbeli példa, de semmiféle olyan dolgot nem tartalmaz, ami ne lenne kivitelezhető. Ez a hozzáállás nagyban különbözik attól, ami sok éve megszokott volt. Az Állami Biztosítóba, vagy a Hungária Biztosítóba belépve, sok lehetőségünk nem volt választani annak idején. Most viszont – kellő tanácsadói segítséggel, különösen független tervezői, szaktanácsadói tapasztalattal és kapcsolatrendszerrel – hatalmas előnyhöz juthat az, aki hozzánk fordul segítségért, pénzügyei optimalizálásáért.
A pénzünk minden szolgáltatónak jól jön, ezt nem szabad elfelejtenünk! Végső soron ők vannak értünk, és nem mi vagyunk értük, még ha ma ez nem is így fest mindig a valóságban. Érdemes végignézetni azt, hogy ki adja azt a szolgáltatást, ami nekünk a legjobban megfelel. És azt az embert is jól nézzük meg, hogy ki az, akit segítségül elfogadunk. A biztosításközvetítők regisztrációját ellenőrizheti a https://fogado.pszaf.hu/regiszter/ oldalon.
Mielőtt dönt, érdeklődjön mindenképp független, regisztrált pénzügyi tervezőnél vagy alkusznál, aki látja a piac teljes kínálatát, és minimum három ajánlatot ismertet Önnel!!
Az etikai és erkölcsi kérdések kapcsán sajnos kénytelenek vagyunk az emócióinkra bízni a dolgot, ami – ha szerencsénk van – nem csal. Hallgassunk érzéseinkre, és pénzügyi tervezőnkre, független tanácsadónkra, akik kizárólag tőlünk függenek…
 
*Erről annyit, hogy nem ezer éve, csupán 2005-ben adtam a fejem arra, hogy pénzügyekkel foglalkozzak. Előtte egy számomra idegen szakmában indultam pályakezdőként, de beláttam, hogy az emberekkel való foglalkozás adja azt a pluszt számomra, amire szükségem van. Pár évnyi érdeklődés, tanulás és nem kevés ügyfél meghozta számomra a kívánt eredményeket. Mondhatnám, hogy 30 éves korom előtt több ügyfelet (így többfajta hozzáállást) láttam, mint egyes 10-12 fővel dolgozó alkuszcégek összesen. Bevételem 100%-a a független biztosításközvetítésből származik 2006 óta.
Ügyfeleim közt számos kis- és középvállalkozás, és jó néhány tucat elégedett magánember található. (Tőlük ezúton is elnézést kérek a „tucat” miatt)

A bejegyzés trackback címe:

https://gazdagodo.blog.hu/api/trackback/id/tr312333669

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása